Składniki:

na około 4 gofry

  • łącznie 100g roślin strączkowych i/lub kaszy gryczanej niepalonej
  • 1 duże jajko lub 2 mniejsze

Najlepiej sprawdzają się:

  na słodko: ciecierzyca, soczewica czerwona

  na słono: groch

 

Pamiętaj, aby użyć kaszy gryczanej niepalonej!

 

Wykonanie:

Kasza, strączki i jajka to Twoja baza. Od Ciebie zależy, czy masz ochotę na gofry na słodko, czy w wersji wytrawnej. Na początku, zalej rośliny strączkowe i kaszę gryczaną niepaloną wodą i odstaw na 8-12 godzin. Następnie odlej wodę i dokładnie zblenduj z jajkiem. Może być potrzeba dolania odrobiny wody lub mleka roślinnego. W zależności od wersji, dodaj coś do słodkiego smaku (np. erytrol, cynamon, kakao, wanilię) lub na słono (np. czosnek, majeranek, bazylię, kurkumę). Ciasto przełóż do rozgrzanej gofrownicy (jeśli ma tendencję do przywierania, posmaruj ją tłuszczem) i piecz, aż się zarumienią.

 

Kategorie: ZDROWE PRZEPISY

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.